Закономерно за зряла компания с 27 годишен опит на пазара и част от международната технологична група S&T, стратегическият мениджмънт на S&T България чертае и осъществява перспективните цели на организацията. Вземането на стратегически решения и финансовото им осигуряване са едва първи етап на фирмената стратегия. Тези усилия са последвани от политика на компанията, която обезпечава не само ресурсите, но и разпределя отговорностите, така че изградените структури да работят продуктивно в предвидените срокове и да отчитат динамиката на икономическата среда. Като важна задача е оценено развиването на такъв операционен мениджмънт, който най-ефективно да реализира програмата за потреблението на ресурсите и да допринесе за разгръщането на нов потенциал.
За S&T България стратегическото планиране е непрекъснат процес на избор и развиване на алтернативни решения. Ръководството на компанията умело дефинира бъдещите цели, анализира възможностите и заплахите, оценява съществуващия потенциал, установява стратегическите позиции, набелязва основните приоритети. Ако не съществуват благоприятни възможности за използване на досега изградения потенциал, следва предприемане на стъпки за оптимизирането му в съответствие с потребностите на пазара. В резултат на това, в момента в компанията е в ход изпълнението на оптимизационни задачи като: внедряване на SAP, връщане на счетоводните процеси обратно в организацията, актуализиране и изпълнение на програмата за човешки ресурси.
През последната година S&T България разшири дейността си в нови посоки с цел да увеличи приходите си, да получи по-голяма популярност и да се сдобие с определени икономии от мащаба в сферата на специализацията и администрацията. Приложени са стратегии за растеж чрез продуктово развитие и чрез пазарно проникване. S&T придоби статут на оторизиран дистрибутор за България на иновативната система за управление на паркинг и паркиране в градска среда – Mobzzo. Облачната, уеб базирана информационна система за управление на дейностите, свързани с платено паркиране предоставя значителни ползи за гражданите и общинските транспорнти предприятия. Успешно внедрена е в няколко български общини, като целта е да покрива все по-голяма територия от страната. Други услуги, добавени в портфолиото на S&T България, са разработката, изграждането, внедряването и поддръжката на мрежовата свързаност на транспортната мрежа – GSM-R. Дейностите се изпълняват от екипа мрежови инженери на компанията и покриват 90 000 км железопътни линии в цяла Европа, Африка и Азия.
Стратегията на диверсификация на бизнеса в S&T България е работещ инструмент за развитие на бизнеса и управление на риска от самото създаване на компанията. Чрез прилагането на тази стратегия активите и капиталът са разделени между две различни сфери на дейност - информационни технологии и здравеопазване. Изпълнява се целта за намаляване на рисковете от загуба на бъдещи доходи, а компанията разполага с достъп до напълно различни пазари и нови потребители, инвестира текущата печалба в два разрастващи се и изключително печеливши отрасъла, получава достъп до нови технологии и подобрява съществуващото си портфолио.
Екипи от висококвалифицирани консултанти, търговци, сервизни инженери, финансисти, специалисти по качеството и маркетолози работят през целия жизнен цикъл на проектите. Най-големите отдели и в двете девизии са сервизните структури, които осигуряват жизнеспособност на решенията при клиента. Поддържането на високо ниво на сервизна организация и сервизна услуга облагодетелства не само нас и клиентите ни, но и нашите партньори. Създаден е непрекъснат процес на обучение на служителите, покриване на технически и търговски сертификати, тяхното подновяване и надграждане. Това е стратегическо инвестиране с висока рентабилност.
Чрез включването на нови продукти, използването на иновативни технологии и разработването на специализирани решения, компанията разгръща все повече своето портфолио във времето и утвърждава взаимоотношенията си с производители и доставчици. Инвестира в подобряването на инфраструктура, с която подкрепя по-широкото му предлагане. Мястото и ролята на всеки продукт и услуга в общия бизнес на фирмата, както и взаимната връзка помежду им определят структурата и баланса на портфолиото. Вече разгледахме примери за внедряване на текущи и нови продукти в различни райони на страната. Налице е балансирано продуктово портфолио, разрастващо се последователно, съобразено със собствените ни ресурси и пазарна среда.
Логическата свързаност в портфолиото показва, че елементите му са обединени от характеристиките на продуктите, необходимите знания и умения, ползите за клиентите, методите за маркетинг и продажби. Ако се окаже, че в портфолиото има продукти, плод на случайно уловени възможности, които не сме искали да изпуснем някога, но които нямат органична връзка с нашето предложение към клиентите, преразглеждаме ги и ги изваждаме от портфолиото. Това води до намаляване на разходите и оптимизиране процесите в бизнеса ни по съвсем естествен и прост начин. Защото знаем, че когато е изградено правилно, портфолиото от продукти е много по-силно от един продукт. То предполага синергии в областта на производството, маркетинга и дистрибуцията, възможност е за разширяване на пазара и постигане на стабилни позиции. То поражда поредното сериозно конкурентно предимство за S&T.